صنعت رنگ اروپا صنعت رنگ اروپا .

صنعت رنگ اروپا

اپوكسي در مصارف نظامي و فضايي

 

اپوكسي مصارف نظامي و فضايي

محموله هاي سيستم هاي پرتاب فضايي فعلي، به عنوان مثال. راكت‌ها به دليل محدوديت‌هاي آيروديناميكي، وزن و هزينه به اندازه كوچك محدود مي‌شوند. ساختارهاي قابل استقرار امكان پيكربندي تا شده يا ذخيره شده را در حين پرتاب و استقرار در محل ماموريت فراهم مي كنند.

Epoxy Resins with Reduced Viscoelastic Relaxation

The payloads of current space launch systems, e.g. rockets, are constrained to a small size due to aerodynamic, weight, and غير مجاز مي باشدt limitations. Deployable structures allow for a folded or stowed configuration during launch and deployment at the mission location

كامپوزيت هاي پليمري هم كاهش وزن بالايي را نسبت به ساختار فلزي فعلي نشان داده اند و هم مقاومت هاي مكانيكي خاص را به طور كلي بهبود بخشيده اند. با اين حال، يكي از مسائلي كه در كامپوزيت هاي پليمري قابل استقرار وجود دارد، كاهش تنش ماتريس پليمري در پيكربندي انبار شده است.

در اين مطالعه، طيف وسيعي از فرمول‌هاي اپوكسي مختلف به عنوان رزين‌هاي ماتريس بالقوه براي كامپوزيت‌هاي قابل استقرار ارزيابي شدند. پيش‌بيني مي‌شود كه يك رزين اپوكسي چند منظوره جديد با يك افزودني تقويت‌كننده در مقايسه با ماتريس اپوكسي هوافضا پيشرفته، پس از يك سال 70 درصد كاهش استرس كمتري را نشان دهد.

پايگاه خبري و تحليلي انتخاب : اگر كفپوش اپوكسي را به شكل لولينگ اجرا كنيم شاهد اين خواهيم بود سطحي يك دست و شفاف داريم كه كيفيت آن به نوع رزين مورد استفاده در آن بر مي گردد.

قدرت چسبندگي رابط رزين آل/اپوكسي در محدوده وسيعي از نرخ بارگذاري

اين مطالعه استحكام چسب سطحي بين آلياژ آلومينيوم و رزين اپوكسي (رزين Al/epoxy) را در طيف وسيعي از نرخ‌هاي كرنش (نرخ بارگذاري) ارزيابي كرد.

ما سه نوع آزمايش را با نرخ بارگذاري متفاوت انجام داديم، به عنوان مثال، يك آزمايش كششي شبه استاتيك براي محدوده نرخ بارگذاري پايين‌تر، يك نوار شكاف هاپكينسون (SHB) براي محدوده سرعت بارگذاري متوسط، و تست چسبندگي شوك ليزري (LaSAT) براي محدوده نرخ بارگذاري بالاتر LaSAT يك تست منحصر به فرد براي ارزيابي چسبندگي است، زيرا از موج ضربه اي ناشي از ليزر براي شكستگي سطحي استفاده مي شود.

به موازات آن، روش اجزاي محدود (FEM) به منظور محاسبه توزيع تنش در فصل مشترك در طول LaSAT انجام مي‌شود. در نتيجه، مشخص شد كه رابط بين آلياژ آلومينيوم و رابط رزين اپوكسي وابستگي قابل توجهي به نرخ بارگذاري قدرت چسبندگي نشان مي‌دهد و اين تمايل بسيار شبيه به مواد اپوكسي حجيم است.

Adhesion Strength of Al/Epoxy Resin Interface over a Wide Range of Loading Rates

EJOT UK يك راه حل نوآورانه لنگر بتني LIEBIG را براي بخش كليدي زيرساخت ايمني حياتي مورد استفاده در تعمير و نگهداري زيردريايي هاي نيروي دريايي سلطنتي در دوونپورت رويال داكيارد ارائه كرده است.

پروژه در تاسيسات بين‌المللي بابكاك در HMNB Devonport - بزرگترين پايگاه دريايي در اروپاي غربي - شامل جايگزيني لنگرهاي خورده‌شده بود كه يك آويز بزرگ چدني را به سمت اسكله محكم مي‌كرد. اين آويزها اتصال ايمن پيشاني نيروي دريايي - يك ساختار ارتباطي بين ديواره اسكله و كشتي - را امكان پذير مي كند كه شيلنگ ها و لوله هاي فشار بالا مورد استفاده براي آزمايش سيستم هاي پيشران كشتي ها در اسكله را در خود جاي مي دهد.

The dock is part of the extensive infrastructure at Devonport which has been supporting the Royal Navy since 1691. Spread over more than 650 acres, the dockyard has 15 dry docks, four miles of waterfront, 25 tidal berths and five basins. Its vast scale makes it a major part of Plymouth’s economy, employing 5500 people, directly supporting 400 local firms and representing 10% of the city’s income.

اسكله بخشي از زيرساخت هاي گسترده در دوونپورت است كه از سال 1691 از نيروي دريايي سلطنتي پشتيباني مي كند. اين اسكله با وسعت بيش از 650 هكتار، داراي 15 اسكله خشك، چهار مايل اسكله، 25 اسكله جزر و مد و پنج حوضه مقياس وسيع آن، آن را به بخش عمده اي از اقتصاد پليموث تبديل مي كند، با استخدام 5500 نفر، به طور مستقيم از 400 شركت محلي حمايت مي كند و 10٪ از درآمد شهر را تشكيل مي دهد.

Anchoring expertise provides bespoke solution for seismic marine application

آويز ابرويي كه نياز به بازسازي دارد در يك اسكله خشك قرار دارد كه براي تعمير و نگهداري و تعمير ناوگان زيردريايي نيروي دريايي HM، از جمله زيردريايي‌هاي ترافالگار و ونگارد كلاس هسته‌اي آن استفاده مي‌شود. هر هشت لنگر موجود آويز كه در عمق تعبيه شده تا 550 ميلي متر نصب شده بودند، در اثر قرار گرفتن در معرض طولاني مدت در شرايط جوي خورده شده بودند، اما فرآيند جايگزيني آنها مجبور بود تعدادي از پيچيدگي ها را طي كند.

منبع :كفپوش آلماني


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۱۲ توسط:daneshjo موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :